۱۳۸۹ اسفند ۲۱, شنبه

ارائه راهکار جهت بهبود وضعيت بالاترين / تأسيس سنديکاي کاربران بالاترين (س.ک.ب)



متأسفانه در چنين شرايط حساس و سرنوشت​سازي که ملت ايران به​دنبال وقايع اخير مصر و تونس، به خيابان​ها آمده​اند و تلاشهايشان حکايت از عزمي راسخ، براي به زير کشيدن بنيان ديکتاتوري در ايران دارد، از "بالاترين" به عنوان يکي از پربيننده​ترين وبسايت​هاي ايراني، استفاده​اي در حد توان و شأنش نمي​شود.
به ياد آوريم که جوانان مصري، "بالاترين" نداشتند و فيس​بوک و تويتر از جمله تنها ابزارهاي اطلاع​رساني​شان بود. فراموش نکنيم که "بالاترين" بطور ميانگين در هر لحظه 3 تا 6 هزار بازديدکننده دارد و در صورتيکه از اين "سرمايه"​ بطور صحيح استفاده شود، مي​تواند در جهت اطلاع​رساني و هماهنگي ما ايرانيان بسيار موثر واقع گردد. به گواهي بسياري از اعضاي "بالاترين"، پاره​اي مشکلات سر راه استفاده بهينه از اين وبسايت، به عنوان يک ابزار توانمند اطلاع​رساني، قرار دارد:

ارسال لينک​هاي سرگرمي براي راه يافتنِ لينک به صفحه اول، شايد انتخاب هوشمندانه​اي باشد. اما اين روزها، مسائلي مهمتر از سرگرمي وجود دارند که متاسفانه عمداً يا سهواً تحت تأثير سرگرمي بعضي دوستان، کمرنگ و کمرنگ​تر جلوه داده​ مي​شوند. مباحث علمي و تکنولوژيکي همواره مورد توجه ما ايراني​ها بوده​است. اما وضعيت ما در بخش​هاي سياست و جامعه، بحراني​تر از علم و تکنولوژي بوده و نيازمند توجهي به مراتب بيشتر. پيشنهاد مي​کنم که خود ما اعضاي بالاترين، لينک​هايي که با شرايط امروز ايران همخواني چنداني ندارند را به نوعي تحريم کنيم، تا اين لينک​ها، اطلاع​رساني در زمينه اوضاع سياسي، اجتماعي و حقوق بشر در ايران را تحت تاثير قرار ندهند.

تنها راه برون​رفت از اين وضعيت، هماهمنگي اعضاي دلسوز بالاترين و همسويي آنها در جهت بالابردن وزن لينکهاي پرمحتوا است.

سنديکاي کاربران بالاترين (س.ک.ب)، مي​تواند به مثابه يک نهاد مدني در جامعه، از هرز رفتن نيروي تک تک اعضاي جامعه مجازي بالاترين جلوگيري و در جهت هم​افزايي نيروها عمل نمايد. تمامي اعضاي بالاترين که در جهت برقراري دموکراسي در ايران تلاش مي​کنند، مي​توانند عضو سنديکاي کاربران بالاترين (س.ک.ب) باشند. اساساً سيستم عضوگيري خاصي مدنظر نيست و کاربران بالاترين تنها با حمايت از لينک​هاي سياسي و اجتماعي​اي که در جهت اطلاع​رساني از اوضاع ايران هستند، عضو سنديکا به شمار خواهند آمد.

اعضاي "س.ک.ب"، تنها لينک​هايي با موضوعيت سياست، جامعه و اقتصاد را ارسال خواهند نمود. لينک​هاي سرگرمي، علم و تکنولوژي و... تنها در صورتي مورد حمايت واقع خواهند شد که براي نمونه به معرفي تکنولوژي​هاي جديد براي عبور از فيلترينگ بپردازند. اعضاي "س.ک.ب" لينک​هاي خود را نه با هدف کسب رأي بلکه صرفاً به منظور اطلاع​رساني ارسال خواهند نمود. در عنوان و متن اين لينکها بايد از بکار بردن عباراتي که هدف​شان تحريک به منظور کسب رأي است خودداري ​شود.

پاره​اي مشکلات ديگر نيز وجود دارد، از جمله تحت تأثير قرار گرفتن اخبار ايران به​واسطه وقوع اتفاقاتي در ديگر کشورها، که لزوماً مرتبط با اوضاع امروز ايران نيستند. نمونه اخير، زلزله ژاپن بود که از 6 لينک داغ، 3 لينک را به خود اختصاص داد. در صورتيکه همزمان خبر صدور حکم اعدام براي 13 نفر در کرمانشاه و 3 تن در مشهد، در خبرگزاري​هاي حقوق بشر در صدر اخبار قرار گرفت. شکي نيست که خبر زلزله در ژاپن براي هر ايراني تلخ و ناخوشايند است، اما نبايد اخبار ناگواري که از درون زندانهاي جمهوري​اسلامي به گوش مي​رسد را تحت تأثير قرار دهد. مطمئناً با همکاري همه دوستان بالاترين، قادر به حل بسياري مشکلات خواهيم بود. اميدوارم بتوانيم يک جامعه مجازي با ويژگي​هاي جوامع حقيقي ايجاد کنيم، در فضاي مجازي به تمرين دمکراسي بپردازيم، انتخابات برگزار کنيم و از ميان کاربران قديمي و خوشنام بالاترين، نماينده​اي برگزينيم؛ نيز بسياري فعاليت​هاي ديگر که با همکاري شما دوستان، امکان طرح و اجرايشان فراهم خواهد شد. فراموش نکنيم که براي پيروزي شر، کافيست نيکان هيچ نکنند!

مطمئناً اجراي اين طرح نيازمند موافقت شما دوستان خواهد بود.


به اشتراک بگذارید:
Balatarin:: :: Donbaleh:: :: Facebook:: :: Twitter:: :: Cloob:: :: Digg:: :: Delicious:: :: Friendfeed:: :: Greader:: :: Email To:

0 نظر:

ارسال یک نظر