۱۳۹۰ اردیبهشت ۶, سه‌شنبه

آيا سفر به کردستان آخرين سفر استاني محمود احمدي​نژاد بود؟


در 13 ماه ژولی سال 1989 سه تن از رهبران حزب دموکرات کردستان ایران و از جمله عبدالرحمان قاسملو دبیر اول این حزب و 2 تن از اعضای رهبری آن در شهر وین پایتخت اتریش ترور شدند. آنها درحالی ترور شدند که سرگرم مذاکره با سه تن از فرستادگان سیاسی جمهوری اسلامی بودند. این مذاکره به پیشنهاد مقامات ارشد وقت جمهوری اسلامی و در ارتباط با خود مختاری کردستان انجام می شد. 
در ساعت 5 ر7 صدای تیر اندازی شنیده شد. پس از حضور ماموران پلیس هر سه کرد مذاکره کننده در اثر تیر اندازی  کشته شده بودند.

21 سال از این ترور می گذرد اما هنوز همه جزئیات آن مشخص نشده است. در گذشته یک ایرانی مدعی شده بود که او شاهد این ترور بوده است. همین فرد مدعی است که رئیس جمهور ایران محمود احمدی نژاد نیز به عنوان مراقب در این ترور دست داشته است. او گفته بود که یک گروه از ماموران جمهوری اسلامی در حال مذاکره با کردها بودند و گروه دوم که تعداد آن دو نفر بود به وارد  خانه محل مذاکره شده و کردهای مذاکره کننده را با گلوله کشتند. نفر سوم این گروه احمدی نژاد بود که در خارج از خانه مسئولیت مراقب از اطراف را برعهده داشت. سلاحی که ترور با آن انجام شد، سه روز بعد در حالی در یک سطل بزرگ زباله پیدا شد که هنوز چند فشنگ در آن بود و این فشنگ ها از همان نوع بودند که در ترور کردهای ایران از آن استفاده شده بود. آیا احمدی نژاد رئیس جمهور ایران یک تروریست است؟ این شاهد یک روزنامه نگار ایرانی است که مدتی با ارگان های اطلاعاتی جمهوری اسلامی همکاری می کرده، اما چند سال پیش این همکاری را قطع کرده و در فرانسه پناهنده شد. او از بیم جان خود در خانه اولین رئیس جمهور ایران "ابوالحس بنی صدر" پناه گرفت. او با نام "شاهد د" شهرت دارد.
 
امروز پس از 21 سال از اين ترور، 31 سال پس از کشتار شهروندان کرد در شهرهاي کردستان، آيا سفرهاي استاني  احمدي​نژاد با سفر به کردستان پايان گرفت؟
به اشتراک بگذارید:
Balatarin:: :: Donbaleh:: :: Facebook:: :: Twitter:: :: Cloob:: :: Digg:: :: Delicious:: :: Friendfeed:: :: Greader:: :: Email To:

0 نظر:

ارسال یک نظر